Axe jest marką stworzoną z myślą o mężczyznach i dla mężczyzn. Mimo długoletniej obecności na rynku, wciąż pozostaje liderem w kategorii męskich kosmetyków. Oferuje produkty wysokiej jakości, które idealnie pasują do aktywnych i pewnych siebie panów.
Axe: historia marki
Axe powstała we Francji w 1983 roku, a jej właścicielem jest angielsko-holenderski koncern Unilever. Pomysł na markę został zaczerpnięty od innej marki – Impulse, która oferuje kosmetyki dla kobiet.
Po dwóch latach od debiutu na rodzimym rynku marka zaczęła podbój Wielkiej Brytanii, Indii, Irlandii, Australii i Nowej Zelandii pod inną nazwą – Lynx, ponieważ znak towarowy Axe był już tam zajęty.
Brand bardzo szybko zdobył popularność w całej Europie, a także w krajach Ameryki Łacińskiej. Na początku XXI kosmetyki zaczęły być dostępne również w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie. Obecnie marka jest znana w ponad 60 krajach na świecie. Od 2004 roku produkty Axe mogą poznać również mężczyźni w Polsce.
Z czego słynie marka Axe?
Marka Axe wyspecjalizowała się w tworzeniu męskich kosmetyków: dezodorantów, antyperspirantów, wód kolońskich, żeli pod prysznic, szamponów i żeli do włosów. Ogromny sukces zawdzięcza swoim działaniom marketingowym, które w głównej mierze opierają się na spotach reklamowych w telewizji i internecie.
Niekonwencjonalne reklamy są często aluzjami do sfery seksualnej. Najważniejszy akcent zarówno w reklamach, jak i na bilbordach kładziony jest na podkreślenie atrakcyjności fizycznej mężczyzny i przekonaniu o zmysłowej sile kosmetyków, których zapachowi nie są w stanie oprzeć się kobiety.
Axe co roku wypuszcza nowy zapach. Od 1983 do 1989 roku serie kosmetyków Axe nawiązywały bezpośrednio do ich zapachu: Musk, Spice – ostry, Amber – bursztynowy, Marine – morski i Orient – orientalny.
W 1990 roku aż do 1996 nazwy linii kosmetyków określały nazwy geograficzne: Africa, Alaska, Nevada, Java, Inca. Od 1996 roku do 2002 warianty kosmetyków Axe były inspirowane nazwami perfum: Dimension, Apollo, Dark Temptation, Gravity oraz Phoenix.
W 2003 roku marka zdecydowała się wykorzystać w swoich reklamach skojarzenia dotyczące sposobów na uwodzenie kobiety: Pulse, Touch, Unlimited, Click/Clix, Vice. Marka Axe słynie z dezodorantów i antyperspirantów zamkniętych w charakterystycznych metalowych puszkach w formie sprayu i w kulce.
Z kolei żele pod prysznic cechują się wygodnym, szerokim opakowaniem, które jest karbowane z dwóch stron i wyprofilowane idealnie do kształtu dłoni. Niektóre serie zapachów dla mężczyzn zostały stworzone przez znaną kreatorkę perfum – Ann Gotlieb.
Axe: filozofia marki
Axe kieruje się myślą przewodnią, której ideą jest chęć zrobienia wrażenia na płci przeciwnej. Misja marki nawiązuje do uniwersalnych emocji towarzyszących mężczyznom pod każdą szerokością geograficzną, dlatego marka bez problemu pokonuje granice i bariery kulturowe i tworzy swój spójny wizerunek w oparciu o cechy typowe dla mężczyzn, a jej kampanie reklamowe wzbudzają dość liczne kontrowersje na całym świecie.
Reklamy kosmetyków dla mężczyzn Axe pełne były stereotypów. Pomysł na markę jednak ewoluował w dobrym kierunku i najnowsze kampanie reklamowe „Find Your Magic” i akcje #isitokforguy – „czy to ok, jeśli chłopak…” przełamują krzywdzące stereotypy dotyczące męskości i atrybutów prawdziwego mężczyzny.
Spoty reklamowe pokazują, że normalnie wyglądający facet, który jest przede wszystkim sobą, może być najbardziej sexy dla kobiety. Kosmetyki marki skierowane są przede wszystkim do młodych mężczyzn między 15-25 rokiem życia, którzy poszukują energetycznych i fascynujących zapachów. Każda linia kosmetyków Axe wyróżnia się innym zapachem. Specjalne formuły słyną także ze skuteczności działania.
Ambasadorzy marki Axe w Polsce
W 2010 roku ruszyła kampania reklamowa „Klikasz?” marki Axe. Twarzą marki i ambasadorem tej akcji został znany aktor Borys Szyc. Do rąk 20.000 fanów trafił również Axe – Kliker – gadżet reklamowy związany z tą kampanią. Aktor został wybrany na promotora tej akcji z uwagi na swój charakter i nieszablonową osobowość.
Koncept reklamy opierał się na założeniu, że każdy mężczyzna lubi rywalizować między sobą o pełne uznania uśmiechy i zalotne spojrzenia kobiet. Nieodłącznym elementem tej akcji marketingowej został gadżet Axe – Kliker, który pomagał rejestrować wszystkie sygnały, jakimi kobiety obdarowują mężczyzn.
W 2016 roku marka zaprezentowała kampanię reklamową, której tematem przewodnim jest indywidualność mężczyzn oraz nieszablonowe sposoby na wyrażanie siebie, dalekie od stereotypów. Do tej akcji promocyjnej brand zaprosił znanego polskiego artystę, rapera – Wojtka Sokoła, który została narratorem spotu reklamowego kampanii „Find Your Magic”.
Pod koniec 2016 roku Axe nadal prowadziła kampanię „Find Your Magic” za pomocą krótkich filmów, które przedstawiły historie mężczyzn różnych profesji i zainteresowań, m.in. Huberta Kostrzewy – kaskadera, Piotra Zioły – muzyka, czy Artura Marciniaka i Jakuba Nowickiego< – mechaników – pasjonatów. W 2017 roku marka zdecydowała się na kontynuowanie kampanii i stworzyła wspólnie z Sokołem film rozpoczynający konkurs, w którym udział mógł wziąć każdy, kto realizuje swoje pasje.
Jakie kosmetyki marki Axe znajdziesz w drogerii internetowej?
Oferta kosmetyków marki Axe w naszej drogerii jest szeroka. Z łatwością znajdziesz swój ulubiony zapach dezodorantu, czy żelu pod prysznic. Duży wybór różnorodnych kosmetyków, jakie przygotowała marka Axe, zachęca również do eksperymentowania z nowymi zapachami.
Żele pod prysznic docenisz za skuteczność działania i długotrwały, męski zapach. Są to kosmetyki wielofunkcyjne – doskonale myją zarówno ciało, jak i włosy oraz twarz, np. żel po prysznic Ice Gold, żel pod prysznic Anit Hangover, który orzeźwia i pobudza do działania.
Pragniesz poczuć się komfortowo w upalny dzień? Sprawdź bogatą ofertę dezodorantów i antyperspirantów w sprayu, np. Axe Apollo dezodorant w sprayu męski, w którym mieszają się klasyczne, męskie nuty zapachowe ze świeżymi kompozycjami nut owocowych, szałwii i piżma w tle. Ekscytujący zapach świeżych owoców z ostrą nutą czarnego pieprzu, słodkiej wanilii i karmelu odnajdziesz w Axe Excite, a Axe Dark Temptation czy Urban Clean Protection zawierają formułę antybakteryjną, chronią przed wilgocią i nieprzyjemnym zapachem potu przez wiele godzin. Żyjesz w ciągłym biegu i na najwyższych obrotach? Zdecyduj się na 48-godzinną ochronę przed nieprzyjemnym zapachem, który zagwarantuje Ci antyperspirant Axe Adrenaline.
Efekt Axe – poczuj go na własnej skórze. Wybierz kosmetyk, które spełni wszystkie Twoje oczekiwania i da Ci 100 % satysfakcji. Wybieraj spośród szerokiej oferty produktów dla mężczyzn w naszej drogerii internetowej.