Historia marki Benetton – jednego z najbardziej rozpoznawalnych brandów modowych na świecie – sięga roku 1965. Firma została założona w Treviso przez Luciano Benettona i troje jego rodzeństwa: Giulianę, Carla i Gliberto.
Główna siedziba firmy mieście się Ponzano w XVI-wiecznym kompleksie Villa Minelli. Kluczowa idea działalności marki opiera się na trzech filarach: zaangażowanie społeczne, poszanowanie środowiska naturalnego i eksperymentowanie z modą, materiałami i wzorami. Tworzenie mody prawdziwej, która niesie za sobą najlepszej jakości gatunkowe tkaniny i porozumienie międzykulturowe ponad podziałami.
Firma prezentuje „żywą modę”, która ma służyć człowiekowi – być wygodna, kolorowa i łączyć ludzi na świecie poprzez wspólne idee i przedsięwzięcia poza modowe. Tym, co wyróżnia United Colors of Benetton na tle innych marek modowych, są kolekcje z dzianin w tysiącach kolorów i ich kampanie społeczne przełamujące stereotypy i poruszające istotne kwestie tożsamościowe i środowiskowe.
Perfumy United Colors of Benetton – historia powstania marki, która zjednoczyła wszystkie kolory
Punktem zwrotnym w powstaniu marki Benetton była wspólna pasja Luciano i Giuliany do dobrych jakościowo materiałów. Powstał wówczas ich pierwszy sweter z wełny w żółtym kolorze, który zwracał na siebie uwagę soczystą barwą, tak różną od tych, które ówcześnie stosowano w modzie, pełnej spokojnych, neutralnych kolorów. To właśnie kolory stały się znakiem rozpoznawczym marki, która znalazła swój sens istnienia właśnie w nich.
Cztery lata po powstaniu marka otworzyła swój pierwszy sklep poza Włochami, w Paryżu. W 1974 roku w portfolio grupy znalazła się marka Sisley. Lata 80. XX przyniosły marce szybki rozwój i podbój rynków światowych. Powstawały liczne butiki, m.in. w Nowym Jorku i Tokio. Marka była również sponsorem Formuły 1 i zadebiutowała na giełdzie w Nowym Jorku, Frankfurcie i Milanie.
Koniec lat 80. przyniósł debiut marki na rynkach Europy Wschodniej i ZSRR. W latach 90. marka zaczęła wydawać swój magazyn w 40 krajach świata. Z początkiem XXI wieku właściciele przekazują większą władzę i odpowiedzialność za rozwój marki swoim managerom. Może pochwalić się 5000 sklepów w ponad 120 krajach.
Późniejsze kata przyniosły wiele sukcesów. W 2011 roku marka przedstawiła swoją nową międzynarodową kampanię społeczną „Unhate”. W kolejnych latach marka została doceniona przez Greenpeace za zaangażowanie w ochronę środowiska i wprowadzenie w swoje firmie zrównoważonych procesów produkcyjnych.
Wizja firmy
Wizja marki Benetton opiera się na jasnej komunikacji, która jest rozpoznawalna na całym świecie, dzięki ich kampaniom społecznym, które poruszają ważne tematy kulturowe na różnym poziomie. Ich celem jest dotarcie do milionów ludzi, którzy mimo tego, że posługują się różnymi językami, bez problemu rozumieją sedno ich działań, ponieważ język obrazu i pewnych archetypów jest uniwersalny.
Za kreowanie wizerunku marki odpowiadał Oliviero Toscani, który w kontrowersyjnych reklamach poruszał ważne tematy dotyczące: religii, rasizmu, AIDS i homoseksualizmu. Na bilbordach reklamowych można było zobaczyć m.in. całujących się przywódców światowych mocarstw, mężczyznę umierające go na AIDS, czy parę księdza i zakonnicy, którzy się całują. Toscani współpracował z marką w latach 1992-2000. Po kilkunastu latach powrócił do firmy, ale tym razem marka postawiła na spokojny przekaz.
Ich sposobem na zaistnienie w świadomości jest moda, która łączy ludzi poprzez wszystkie kolory tęczy, wygodne tkaniny i nieprzesadzone ceny. Na pierwszym miejscu stawiają nowoczesne wzornictwo i kolor tkaniny. Marka mądrze inwestuje w ochronę środowiska i podejmuje szeroką debatę na temat globalizacji.
Korzystają z materiałów najwyższej jakości, m.in. z włoskiej przędzy wykonanej z czystego kaszmiru, który pozyskiwany jest z podszerstka kóz. Ten zabieg jest całkowicie bezpieczny i bezbolesny dla zwierząt. Materiał jest wspaniale miękki i funkcjonalny, ponieważ chroni przed chłodem, nie wypuszczając ciepła.
W produkcji ubrań wykorzystują również organiczną bawełnę pozyskiwaną ze zrównoważonych upraw bez GMO. Według założeń firmy do 2025 roku chcą wykorzystywać ponad 80% organicznej bawełny w swoich projektach. W jej kolekcjach nie mogło zabraknąć również wysokiej próby wełny, której produkcja ma długą tradycję we Włoszech i sięga XVI wieku. Ubrania tej marki wykonane są w 100% z wełny dziewiczej, która jest biodegradowalną również w 100%.
Marka oprócz kolekcji ubrań i dodatków oferuje również perfumy, które są doskonałym uzupełnieniem ich wizerunku.
United Colors of Benetton – perfumy męskie i damskie z energią kolorów
Gdzie kupisz perfumy marki Benetton? Sklep internetowy, w którym się znajdujesz, oferuje szeroki wybór produktów tej kultowej, włoskiej marki. Pierwsze perfumy Benetton ujrzały światło dzienne w 1987 roku.
Poczuj energetyczną fuzję kolorów przekazaną przez nuty zapachowe dla kobiet i dla mężczyzn. Poznaj Colors de Benetton For Her – gamę perfum dla kobiet. Poszczególne zapachy zostały zamknięte we flakonach o różnych kolorach. Kobiecy i romantyczny zapach Pink to kwintesencja radości, która pozwoli ci zapomnieć o codzienności i przenieść się do krainy słodkich kwiatów i owoców. Z początkiem zapachu rozróżnisz bergamotkę i marakuję. Do serca zapachu doprowadzą cię nuty róży, kwiatu pomarańczy i upojnego jaśminu. Na finiszu perfum pojawią się intensywne akcenty zwierzęcego piżma, ziemnej paczuli, wanilii, żywicznego bursztynu i orzeźwiających nut drzewnych.
Paleta barw i zapachów według Benettona
Colors De Benetton For Him również znajdziesz w naszej drogerii internetowej. Blue Benetton został wydany w 2018 roku. To kompozycja, która należy do rodziny wodno-aromatycznej. W nutach głowy pojawią się akcenty cytrynowe i tequilli. W sercu goszczą akordy melona, zaś nutami bazy są jałowiec, piżmo i haitańska wetyweria.
United Dreams to propozycja perfum zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Be Strong For Men to zapach dla pewnych siebie mężczyzn, którzy docenią nuty drzewne i przyprawowe. Wersja dla kobiet Live Free to namiastka luzu i wolności przestawiona za pomocą nut owocowych i kwiatowych pełnych słonecznej energii.
Daj się ponieść magii kolorów i sięgnij po swoje ulubione nuty zapachowe. Ta włoska marka wie, jak uwieść aromatem i soczystym kolorem, których połączenie daje nową odsłonę historii tej kultowej marki. Bez kompleksów weszła na rynek perfumeryjny i podęła współpracę ze znakomitymi ekspertami w dziedzinie tworzenia kompozycji zapachowych. Pracują dla nich takie osobistości, jak: Valerie Garnuch-Mentzel, Alain Astori, Annick Menardo czy Alexandra Carlin.
W świecie online Benetton zaistniał równie mocno jak stacjonarnie. Odkryj perfumy tej marki w naszej drogerii i uzupełnij swoją kolekcję o nowe, pachnące kolory perfum.