Marka Bic z długoletnią tradycją swoje pierwsze produkty wprowadziła na rynek już w 1944 roku. Nazwa marki pochodzi od nazwiska jednego z właścicieli legendarnej firmy – Marcela Bicha. Marcel wraz z Edouardem Buffard stworzyli markę, która zasłynęła z produkcji wysokiej jakości długopisów, przyborów do pisania, maszynek do golenia, a także zapalniczek. Hasłem przewodnim firmy było tworzenie niezbędnych produktów w codziennym użytkowaniu, które cechowały się długą trwałością oraz funkcjonalnością.
Choć marka Bic swoją karierę rozpoczęła od produkcji kultowych długopisów, to dziś jest znana również na rynku kosmetycznym za sprawą niezwykle praktycznych maszynek do golenia tworzonych zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Z roku na rok marka stawała się coraz bardziej popularna nie tylko za sprawą świetnie sprzedających się długopisów, ale również przemyślanych kampanii reklamowych.
Współpracując ze znanymi wówczas rysownikami, takimi jak Raymond Savignac firma Bic szybko zdobyła rozgłos i uznanie we Francji ale również na świecie. Angażując się w niezwykle popularne wydarzenia kulturalne czy sportowe, takie jak promocja Tour de France logo marki stało się rozpoznawalne i pozytywnie kojarzone, co miało znaczny wpływ na wzrost sprzedaży artykułów tej marki. Dwa lata później, bo w 1954 roku firma otworzyła swoje fabryki we Włoszech, Holandii, Austrii, Szwajcarii i Hiszpanii, a dziś produkty tej słynnej marki możemy znaleźć praktycznie w każdym sklepie stacjonarnym oraz w drogeriach internetowych.
Choć na początku logo Bic ograniczało się jedynie do formy literniczej, to w 1961 roku Raymond Savignac stworzył postać małego chłopca z głową w postaci kulki nawiązującej do kultowych długopisów marki. Sygnet w kolorze pomarańczowym do dziś promuje artykuły firmy i widnieje tuż obok logotypu.
Bic – zapalniczki, maszynki do golenia, długopisy w muzeum? Poznaj kultowe produkty
Pierwszymi produktami Bic wprowadzonymi na rynek były klasyczne długopisy zaprojektowane przez węgierskiego dziennikarza i wynalazcę László Bíró. Marcel Bich zakupując patent na długopisy od Biró sprawił, że artykuły te stały się jednymi z podstawowych akcesoriów codziennego użytku. Długopisy Bic Cristal w 2001 roku weszły nawet w skład stałej ekspozycji Działu Architektury i Wzornictwa jednego z najważniejszych muzeów sztuki na świecie MoMA – czyli Muzeum Sztuki Współczesnej w Nowym Jorku.
Sukces długopisów sprawił, że firma zdecydowała się poszerzyć i urozmaicić swoją ofertę. W 1973 roku wprowadzili na rynek pierwszą zapalniczkę z regulacją płomienia, co zapewniło im wysoką pozycję na rynku w kraju i za granicą. Marka Bic nie poprzestała na produkcji długopisów i zapalniczek – w 1975 roku firma podejmując współpracę z greckim producentem Violex stworzyła ponownie innowacyjny produkt – tym razem na rynek po raz pierwszy weszła jednoczęściowa maszynka do golenia. W 2006 roku Narodowe Muzeum Sztuki Współczesnej Centrum Georges Pompidou w Paryżu zdecydowało się umieścić w swojej stałej kolekcji trzy kultowe tej produkty marki: długopis Bic Cristal, zapalniczkę, a także jednoczęściową maszynkę do golenia Classic Original oraz Classic Sensitive.
Dziś ta marka jest jedną z tych, które wyznaczają trendy w dziedzinie artykułów pierwszej potrzeby. Do najpopularniejszych serii należą takie produkty jak: Bic maszynka do golenia Pure 3 Lady, maszynka do golenia miss Soleil Colour Collection, maszynka do golenia Metal Pouch. W zależności od serii maszynki do golenia zostały wyposażone w cztery, trzy bądź dwa ostrza, które wzbogacone dodatkowymi substancjami odżywczymi zapewniają idealny poślizg, nie powodują podrażnień i dokładnie golą nawet najtrudniej dostępne miejsca.
Najważniejsze wartości Bic
Marcel Bich i Edouard Buffard, kupując w 1944 roku fabrykę we Francji, kierowali się przede wszystkim ambicjami oraz marzeniami stworzenia firmy produkującej artykuły ułatwiające ludziom wykonywanie codziennych czynności. Dla właścicieli jednej z największych marek produkującej artykuły biurowe najważniejszymi celami było i wciąż jest: tworzenie artykułów dostępnych dla każdego, zwracanie uwagi na jakość oraz troska o środowisko. Marka bierze czynny udział w wydarzeniach proekologicznych i prospołecznych. Do najważniejszych wartości należą takie cechy jak: szacunek, uczciwość i wiarygodność. Nowoczesne i niezawodne produkty o długiej trwałości to synonimy omawianej marki. Na pierwszym miejscu firma stawia jednak ludzi i ich potrzeby. Dlatego też w 2016 roku marka zaangażowała się w akcję charytatywną "Przyszłość nabiera kolorów" w sklepach Tesco, w której 1% ze sprzedaży artykułów piśmienniczych został przekazany na wspieranie Fundacji Tesco Dzieciom.
Jakie artykuły Bic znajdziesz w drogerii?
Posiadamy bogatą ofertę produktów do makijażu, pielęgnacji ciała i twarzy, kosmetyków naturalnych, azjatyckich, rosyjskich, a także artykułów codziennej potrzeby. W naszym sklepie znajdziesz popularne serie tej marki: Twin Lady Sensitive maszynki do golenia dla kobiet, maszynka do golenia Soleil Bella Blister, żyletki Chrome Platinum, Comfort Sensitive żel do golenia i wiele innych.