Bottega Veneta to włoska marka założona w 1966 roku. Na początku istnienia firma słynęła z produkcji rzemieślniczych wyrobów z ręcznie plecionej skóry. Od początku marka stała się symbolem luksusu. Okazuje się, że Bottega Veneta to także niesamowite perfumy. Ok. 50 lat od powstania na rynku pojawiły się pierwsze zapachy tej marki. Perfumy damskie Bottega Veneta to ponadczasowe zapachy skierowane do wyjątkowych, odważnych osób, które cechuje indywidualizm i chęć zdobywania świata. Perfumy i kosmetyki Bottega Veneta łączą składniki, które są sprowadzane z różnych zakątków świata. Perfumy damskie skierowane są do kobiet, które kochają indywidualizm, wewnętrzną siłę i są pewne siebie. Sprawdź dlaczego marka Bottega Veneta to synonim luksusu i ikona włoskiej mody.
Bottega Veneta – historia
Bottega Veneta to marka, która dzięki swoim sukcesom może z powodzeniem konkurować z gigantami włoskiej mody, takimi jak Giorgio Armani i Versace. Historia marki zaczęła się z małym sklepiku w Wenecji i dzięki parze rzemieślników pomysł przerodził się w luksusowy dom mody, który specjalizował się w wyrobach skórzanych. Znacie pojęcie intrecciato (z wł. warkocz)? To właśnie prawdziwy symbol marki. Filozofia firmy opiera się na dyskretnym designie, precyzyjnym wykończeniu oraz uniwersalnemu charakterowi. Jednak jak to wszystko się zaczęło?
Bottega Veneta powstała w 1966 roku we włoskiej Vicenzie przez przedsiębiorców Michele Taddei i Renzo Zengiaro. Taddei następnie poślubił Laurę Braggion która wraz z nim rozwinęła firmę. Wiele lat później, po Michele Taddei odejdzie i Vittorio i Laura Moltedo (wcześniej żonata Taddei) przejmuje markę. Pierwszą nazwą firmy jest „Venetian Shop” w języku włoskim. Firma produkowała rzemieślnicze wyroby skórzane. Cechą charakterystyczną był skórzany splot itrecciato, który w późniejszym czasie na stałe został powiązany z Bottega Veneta. To właśnie splot itrecciato był punktem wyjścia do rozwoju marki i jej jednym z najbardziej rozpoznawalnym elementów.
1970 roku firma pokazało swoje główne hasło: When your own initials are enough („Kiedy twoje własne inicjały wystarczają”). O wyjątkowości projektów nie świadczyło logo, ale najwyższa jakość materiałów i precyzja oraz kunszt wykonania. To założenie towarzyszyło marce przez ponad 50 lat. Na początku 1980 roku marka stała się popularna wśród m.in. Jacqueline Kennedy Onassis oraz cesarzowej Farah Pahlawi. Andy Warhol zrobił również krótki film o firmie w 1980 roku.
Niestety historia firmy nie zawsze była usłana różami. Bottega Veneta przez pewien czas produkowała wyłącznie wyroby ze szlachetnej skóry. Faktura był tak miękka i często była porównywana do niesamowicie miękkiego, maślanego w dotyku materiału. Niestety firma nie odnalazła się na rynku dóbr luksusowych. Marka zaczęła podupadać, a na jej ratunek zdecydowało się przedsiębiorstwo Gucci Group, które w 2001 roku kupiło markę i wymieniło większość załogi. Na czele włoskiego domu nominowano Tomasa Maiera, który został dyrektorem kreatywnym. Rozwiązaniem kryzysu było wprowadzenie trzech elementów. Maier skutecznie „odkurzył” brand i poprowadził markę na najwyższe pozycje. Niemiec wprowadził nowe, świeże i nowoczesne wzoru. Umocnił pozycję marki na rynku i wprowadził trzy nowe torebki – Knot, Veneta oraz Cabat. Każda z tych torebek jest produkowana ręcznie w ten sam sposób jak 50 lat temu. Tomas Maier sprawił, że Bottega Veneta poszerzyła swój asortyment. Najpierw pojawiły się dodatki takie jak perfumy, okulary i domowe akcesoria. Następnie pojawiła się damska i męska kolekcja ubrań. Ciekawostką jest to, że Niemiecki dyrektor kreatywny nie bał się zaskakiwać i sukcesywnie budował pozytywny wizerunek firmy. To właśnie dzięki niemu na pokazie Tygodnia Mody w Mediolanie w 2017 roku pokazała się Lauren Hutton – 72-letnia aktorka, która aż 28 razy pojawiła się na okładce amerykańskiego „Vogue”.
Kosmetyki Bottega Veneta
Marka Bottega Veneta to obecnie wspaniałe, delikatne i niezwykle zmysłowe kosmetyki. W ofercie można znaleźć m.in. balsamy do ciała, żele pod prysznic, dezodoranty oraz perfumy. Damskie kosmetyki doskonale sprawdzają się m.in. podczas relaksujących kąpieli. To właśnie wtedy każda kobieta pragnie odpocząć po męczącym dniu, marzy o relaksie i przyjemności. Kosmetyki Bottega Veneta nie tylko niesamowicie pachną, ale także doskonale odżywiają i nawilżają skórę.
Perfumy Bottega Veneta cieszą się bardzo dużą popularnością wśród kobiet. Zaletą perfum i kosmetyków jest to, że można je dobrać do wcześniej zakupionych zapachów. Wszystkie linie łączą się i wykluczają nadmierne łączenie się aromatów. To sprawia, że każda kobieta w każdej sytuacji będzie pięknie pachnieć, a sam zapach będzie niezwykle elegancki i luksusowy. Perfumy i kosmetyki są tworzone z najlepszych składników z różnych zakątków świata. Charakteryzują się zawsze niezwykłą głębią i trwałością. Zapachy od Bottega Veneta to symbol indywidualizmu, pewności siebie i wewnętrznej kobiecej siły.
Do popularnych zapachów zaliczamy m.in. Botega Venetta EDP. Pierwsze perfumy o tej nazwie pojawiły się w 2011 roku. Twarzą „skórzano-szyprowej” kompozycji została Nine d’Urso. Była to córka francuskiej ikony stylu Ines de la Fressange oraz włoskiego art dealera Luigi d’Urso. Polską wielbicielką tego zapachu była m.in. Anna Przybylska. Obecnie w ofercie znajduje się kilka zapachów, które są tworzone przez takich specjalistów jak Michel Almairac (Burberry Body, Chloe EDP), Daniela Andrier (Burberry London for Men, Lanvin Marry Me) oraz Antoine Maisondieu (Prada Infusion d’Iris, Carner Barcelona Tardes). Do najnowszych zapachów marki zaliczamy obecnie linię Knot (z ang. węzeł). Ta kompozycja została zainspirowana ulubioną torebką dyrektora Tomasa Maiera o tej samej nazwie.
Perfumy męskie Bottega Veneta łączą innowacyjne, piękne w wyglądzie flakony oraz zapachy, które sprawdzą się w wielu sytuacjach. Marka postawiła na zmysłowość, wyrafinowanie oraz indywidualizm. Perfumy męskie sprawdzą się u panów, którzy kochają luksus i wiedzą czego oczekują.
Bottega Veneta – plany na przyszłość
W 2019 roku firma została powierzona Danielowi Lee. 33-latek to osoba, która przez lata była przygotowywana do kierowania dużym domem mody. Lee ukończył Central Saint Martins i szkolił się m.in. w Maison Margiela, Balenciagi oraz u Donny Karan. Lee postanowił, że Bottega Veneta nadal będzie synonimem elegancji zgodnej z historią i dziedzictwem marki. Dodatkowo marka ma łączyć nowoczesne technologie z tradycyjnym rzemiosłem. Brytyjczyk postanowił, że wszystkie ubranie mimo luksusowego charakteru będą projektowane tak, by można było z nimi „żyć i funkcjonować na co dzień”. Zmiany te zostały okrzyknięte sukcesem. Nowy kierujący firmą pozostał wierny charakterystycznym elementów, z których słynie marka. Na pokazać modelki Bottega Veneta często są ubrane w skórzane sukienki, płaszcze lub dzianinę z popularnym splotem.