W kwietniu 1975 roku pojawiają się pierwsze perfumy Chloé. Kwiatowy i niezwykle kobiecy zapach staje się jednym z najbardziej popularnych zapachów swoich czasów.
Chloé – świat mody kobiet wymyślony przez kobiety
Firmę w 1952 roku założyła Gaby Aghion, aby dać kobietom wolność bycia sobą. Tak zaczęła się historia domu mody. Gaby Aghion stworzyła pierwszą kolekcję luksusowych ubrań ready-to-wear – gotowych od razu do ubrania, aby przeciwstawić się formalnemu stylowi „haute couture” królujące wówczas na wybiegach. Kreatorka zaoferowała kobietom elegancką i nowoczesną garderobę, która doskonale prezentuje się na zrelaksowanej sylwetce. Wysokiej jakości tkaniny i wyrafinowane detale definiowały jej pomysły na modę lat 50. W 1958 roku Gerard Pipart został pierwszym designerem zatrudnionym u Gaby Aghion.
"All I've ever wanted was for Chloé to have a happy spirit, to make people happy". Gaby Aghion
„Wszystko czego kiedykolwiek pragnęłam dla Chloé, to stworzyć radosnego ducha, aby uszczęśliwiać ludzi.”
Alfabet marki – jaką naprawdę jest kobietą?
Litery alfabetu najlepiej oddają wartości, którymi w swojej działalności kieruje się Chloé. Kocha kobiety, jak żadna inna marka w świecie mody.
A – Artistic – artystyczna, B – Boyish – chłopięca, C – Confident – pewna, D – Delicate – delikatna, E – Effortless – prosta, F – Feminine – kobieca, G – Grace – pełną wdzięku, H – Happy – szczęśliwa, I – Independent –niezależna, J – Joyful – pełna radości, K – Kaleidoscopic – różnobarwna, Light – lekka M – Modern – nowoczesna, N – Natural – naturalna, O – Optimistic – optymistyczna, P – Parisian – paryska, Q – Quirky - dziwna, R – Rock – rockowa, S – Spontaneous – spontaniczna, T – Timeless – ponadczasowa, U – Unique – unikalna, V – Vibrant – żywa, wibrująca, W – Wild – dzika, X – is for Kiss (marka swoją korespondencję zawsze kończy całusem, więc symbol „X” stał się znakiem rozpoznawczym dla ich #chloeGIRLS), Y – Youthful – młodzieńcza, Z – Zen.
Jak rozwijała się marka?
Od 1958 roku każda część odzieży zaprojektowanej pod szyldem Chloé podążała za alfabetem wyznaczonym przez założycielkę tego domu mody. Słynny alfabet stał się swoistą „świętą księgą” wyznaczająca kierunek, w którym podążali następni twórcy domu mody, kreując ubrania w kolejnych dekadach.
Dom mody kojarzył się z ikoniczną, koszulową sukienką, która osiągnęła wielki sukces i wyznaczała trendy na ulicach. Ta nowoczesna, bezpretensjonalna i wygodna stylizacja dedykowana była dla młodych, pewnych siebie kobiet, którym zależało na lekkim, a jednocześnie eleganckim wizerunku, bez wymuszonej pozy.
W 1962 pojawiła się słynna, jedwabna, luźna bluzka. Naturalny i dziewczęcy styl stał się esencją domy mody, którą z powodzeniem rozwijały kolejne pokolenia kreatorów pracujących dla firmy.
Kreacje Gaby przemawiały same przez się: „I am carefree”. Taka beztroska w nawiązanie do stylu boho, inspirowana nowoczesną sztuką, wyznaczyła styl marki.
W 1965 roku Karl Lagerfeld zaprojektował słynną sukienkę Tertulia z kolekcji wiosna-lato '65. Lata 70. upłynęły pod znakiem miękkich i zwiewnych sukienek z jedwabiu, które podkreślały romantyczną i delikatną naturę kobiet. Dekada lat 80. to wielki show na wybiegach. Inspiracje do projektowania ubrań płynęły zewsząd. Z początkiem lat 90. do Chloé wrócił Karl Lagerfeld. W swoich kolekcjach odnosił się do różnych kultur. To również czas, w którym pojawiły się top modelki, takie jak Kate Moss – ulubienica kreatora.
Początek XXI to nowa energia trzech projektantek, które kolejno pracowały dla firmy: Stella McCartney, Phoebe Philo i Hannah MacGibbon. Wtedy także rozpoczęto sprzedaż akcesoriów ze skóry, torebek, czy butów.
W 1997 roku Stella McCartney została najmłodszym dyrektorem kreatywnym. Pod jej sterami marka obejmuje nowy kierunek. Kolekcje Stelli są bardziej seksowne, w rock'n'rollowym stylu, ale nadal z romantyczną nutą. To czas stylu vintage i fascynacji ulicą. Stella wnosi młodzieńczą szczerość i urok; jej kolekcje ujawniają eklektyczną mieszankę wpływów obejmujących wszystko od Brit Popu, Girl Power i Saville Row. Dom mody wita nową, nienasyconą generację fanów.
Druga dekada XXI charakteryzuje się dużą dozą wygodnej nowoczesności z wyrafinowanymi dodatkami, które doskonale oddają niezależnego ducha współczesnej kobiety.
W 2012 roku dom mody świętuje 60. rocznicę powstania wystawą Attitudes w Palais de Tokyo. W kwietniu 2017 roku dołącza do firmy Natasha Ramsay-Levi i zostaje dyrektorem kreatywnym. Wcześniej współpracowała z Nicolasem Ghesquieres'em w domu mody Balenciaga. Ramsay-Levi towarzyszyła Nicolasowi również podczas pracy dla Louis Vuitton. Obecnie znakomicie rozwija ducha marki, którego wymyśliła i urealniła w swoich kolekcjach Gaby Aghion.
"I am very proud to be a part of a house founded by a woman to dress women". Natasha Ramsay-Levi.
„Jest bardzo dumna z tego, że jestem częścią domu mody założonego przez kobietę, aby ubierać kobiety.”
Perfumy Chloé
Zapachy tej słynnej marki to wysublimowana elegancja zaklęta w szklanym wnętrzu szlachetnych flakonów. Propozycje perfum dedykowane są indywidualistkom, które cenią sobie nieszablonowe podejście do życia. Są wolne, energetyczne, enigmatyczne. Ich styl i osobowość rozbudza wyobraźnię nie tylko mężczyzn.
Perfumy dla Chloé tworzyły słynne „nosy” w świecie perfumiarstwa – Betty Busse, Michel Almairac, Sidonie Lancesseur, czy Anne Flipo.
Francuskie zapachy to pochwała dla młodości i spontanicznej radości, którą wyzwalają nuty wody perfumowanej Chloé Chloé.
W naszej drogerii kupisz słynny zapach Chloé Chloé, który został stworzony z myślą o kobietach świadomych swojej romantycznej natury. Pełnych beztroski, dziewczęcego uroku, subtelności. To wyjątkowo kobieca kompozycja, w której przeważają kwiatowo-drzewne akordy. Perfumy stworzyli Amandine Marie i Michel Almairac.
Odnajdziesz w nich wyjątkowe połączenie słodyczy liczi, obłędnej piwonii i subtelnej frezji. Aromaty górnych nut zapachowych podkreśla serce pełne królewskiej róży z nutami lilii i zmysłowej magnolii. Podstawą tych perfum jest esencjonalny bursztyn podszyty orzeźwiającym drzewem cedrowym. A wszystko to ukryte w luksusowej buteleczce o uroczej, plisowanej fakturze. Całość zwieńcza ręcznie wiązana wstążeczka w pudrowym różu. Zapach powstał w 2008 roku i momentalnie rozkochał w sobie tysiące kobiet na całym świecie. U nas znajdziesz wodę perfumowaną 50 i 75 ml.
Lubisz słuchać miłosnych historii? Razem z zapachem Love Story romantyczne uniesienia będą Ci towarzyszyły na każdym kroku. Zmysłowy zapach pasuje do wyzwolonej kobiety, która dobrze czuje się ze sobą. Lekkie nuty bergamotki, cytryny i neroli rozpoczynają przygodę z Love Story. Po chwili przeniesiesz się w kolorowy świat róży i słonecznej pomarańczy. Kompozycja została zbudowana na miękkich cedrowo-piżmowych akordach z akcentem paczuli.