Pasty do zębów marki Colgate są bardzo mocno zakorzenione w naszej świadomości. Nic w tym dziwnego, ponieważ marka ma już ponad 200 lat, a w Polsce dostępna jest od połowy lat 90. XX wieku.
Historia Colgate
W 1806 roku William Colgate otworzył swój pierwszy sklep przy ulicy Dutch Street w Nowym Jorku. Swoją działalność rozpoczął od sprzedaży mydła, krochmalu i świeczek. W 1864 roku B.J. Johnson otworzył fabrykę mydła w Milwaukee, która później przekształciła się Palmolive Company. W 1896 roku marka wyprodukowała swoją pierwszą pastę do zębów w tubce. W 1896 roku światło dziennie ujrzało mydło w kostce Palmolive, które obecnie sprzedawane jest w 88 krajach na całym świecie w 54 wariantach.
Początek XX wieku przyniósł stylową elegancką reklamę w prasie, która zachwalała właściwości składników i zalety płynące z używania mydła Palmolive. W 1911 roku firma dystrybuowała dwa miliony tubek past do zębów w szkołach i rozpoczęła kampanię promującą higienę jamy ustnej, którą z ogromnym sukcesem prowadzi po dziś dzień. Rok 1928 przyniósł fuzję dwóch producentów i tak powstało Colgate-Palmolive-Peet Company. W 1939 roku Dr Mark L. Morris opracował pierwszą karmę dla zwierząt, aby uratować psa ratownika o imieniu Buddy przed chorobą nerek.
Rok 1947 to kolejny sukces – na rynek zostaje wprowadzona marka środków czyszczących Ajax, która stała się globalną marką, znaną w większości krajów na świecie. Warto wspomnieć również o tym, że w 1983 roku marka wyprodukowała swoją pierwszą szczoteczkę do zębów. Obecnie na całym świecie sprzedaje się rocznie ponad 1,6 miliarda szczoteczek do zębów. Jeśliby ustawić jej jedna po drugiej, to okrążyłyby globus aż 16 razy!
Jasny uśmiech – świetlana przyszłość
W 1995 roku marka zaczęła podbój między innymi rynków centralnej Europy i Rosji. Warto wiedzieć, że w 2016 roku świętowano 25 lat działania programu
Colgate® Bright Smiles and Bright Futures™, którego zadaniem było promowanie śnieżnobiałego uśmiechu. Od 1991 roku w tej akcji wzięło udział ponad 850 milionów dzieci w 80 krajach. Celem jest dotarcie do 1,3 miliarda dzieci do 2020 roku.
Dzisiaj marka Colgate-Palmolive koncentruje się na najbardziej kluczowych dla niej dziedzinach: ochronie jamy ustnej, higienie osobistej, czystości w domu i żywieniu zwierząt domowych.
Firma sprzedaje swoje produkty w ponad 200 krajach na całym świecie.
Wśród wielu marek należących do tego amerykańskiego koncernu warto wymienić: Ajax, Colodent, Elmex, Meridol, Palmolive, Sanex, Speed Stick.
Sukces marki Colgate – zrównoważony rozwój
Ten gigant wśród past do zębów bazuje na trzech głównych wartościach: troska, globalna praca zespołowa i dążenie do doskonałości. Ta prosta z gruntu rzeczy filozofia jest wdrażana od wielu lat i widać ją na każdym etapie ich działalności.
Koncern dba o swoich Klientów i partnerów biznesowych. Stawia w biznesie przede wszystkim na uczciwość i etykę, a także na szacunek dla innych wartości. Firma angażuje się także w ochronę środowiska naturalnego i poprawy warunków życia lokalnych społeczności. Wszyscy pracownicy koncernu dzielą się swoimi talentami i zaangażowaniem dla budowania silnej marki i utrzymania stałego wzrostu zysków.
W firmie przykłada się również dużą wagę to ciągłego ulepszania swoich produktów, wprowadzania innowacji, a doskonałość to jej drugie imię.
Colgate prowadzi wiele kampanii uświadamiających ludziom na całym świecie różne problemy, z którymi warto się zmierzyć dla jak najlepszej przyszłości na tej planecie.
Ważna kampania. Oszczędzanie wody zaczyna się w domu
Codziennie używamy wody do mycia zębów, kąpieli, mycia rąk, czy mycia naczyń. W kampanii marki jej twórcy przykładają dużą wagę do każdej kropli wody i nadają jej wyjątkowe znaczenie. Czyniąc już niewielkie zmiany w swoich codziennych przyzwyczajeniach, wspólnie tworzymy znaczący postęp w oszczędzaniu wody.
Jeżeli zależy Ci na ochronie środowiska warto zacząć od małych kroków. Podczas mycia zębów dwa razy dziennie po dwie minuty należy zakręcać kran. Dzięki temu zaoszczędzimy aż 50 000 szklanek wody przez rok!
Dobrze byłoby również skrócić czas lania wody pod prysznicem do 2 minut. To pomoże zaoszczędzić nie tylko wodę, ale również energię. Podczas mycia naczyń zakręcanie kranu przez 2 minuty pomoże zaoszczędzić 1 600 litrów wody i energii, która wystarczyłaby na ładowanie telefonu komórkowego przez 3 lata.
Mycie rąk to także wspaniała możliwość zaoszczędzenia cennej wody, której w wielu rejonach świata nieustannie brakuje i cierpią przez to miliony ludzi. Zakręcenie kranu na 10 sekund podczas mycia rąk pomoże zaoszczędzić zarówno energię, jak i wodę. W ciągu jednego roku można w taki sposób zaoszczędzić aż 400 litrów wody i tyle energii, aby zasilić 13-watową żarówkę na dwa miesiące.
Struktura marki Colgate – oferta produktów w naszej drogerii
Produkty z logo Colgate to przede wszystkim pasty do zębów, szczoteczki do zębów i płyny do płukania jamy ustnej.
Pasty do zębów marki występują w wielu seriach. W naszym sklepie dostaniesz serie m.in. Max Fresh, Max White, Herbal Original, Maxium Cavity, Natural Extracts Radiant White.
Pasty do zębów marki skutecznie zwalczają bakterie powodujące nieświeży oddech, próchnicę i inne choroby przyzębia. Dzięki nim dokładnie oczyścisz z nalotu zęby, język, dziąsła i wewnętrzną stronę policzków. W swojej gamie produktowej marka Colgate posiada również pasty o działaniu wybielającym, które rozjaśniają zęby o kilka tonów podczas regularnego stosowania.