Coty to jedna z największych na świecie firm kosmetycznych, która postawiła sobie za cel dostarczenie konsumentom najlepszych produktów pozwalających wyzwalać prawdziwe piękno. Bogata historia i chęć rozwoju sprawiła, że firma w swoim portfolio posiada wiele znanych marek z branży beauty. Obecnie jest to globalny lider w tworzeniu niesamowitych zapachów, numerem dwa w kategorii profesjonalnych produktów do stylizacji i koloryzacji włosów oraz numerem trzy w sprzedaży kosmetyków do makijażu.
Historia Coty
Firma została założona w 1904 roku w Paryżu przez Francois Coty i przeszła bardzo długą drogę zanim stała się właścicielem uznanych marek kosmetycznych na całym świecie. Historia rozpoczyna się od stworzenia wody perfumowanej, która w tamtych czasach była inne niż wszystkie. Produkt powstał na bazie niewielkiej ilości czystego ekstraktu z róży z dodatkiem innych składników. W ten właśnie sposób powstały różane perfumy dla kobiet, które zostały pokazane kierownikowi działu perfumeryjnego w Magasin du Louvre. Podczas spotkania Francois upuszcza flakonik. Butelka rozbija się o podłogę i uwalnia w całym pomieszczeniu niesamowity zapach, który od razu przyciągnął ciekawskie klientki. Pierwsze zamówienie na 50 sztuk zapachu Rose Jacquemionot odniosło niesamowity sukces. Podobnie było z kolejnymi kompozycjami.
Prawdziwą nowością na świecie, było pojawienie się w 1917 roku perfum Chypre, które przez zawarte nuty zapachowe kojarzyły się z wyspą Cypr. Francois połączył w tym zapachu nuty cytrusowe, żywicę oraz piżmo. Od razu uznano je za dzieło sztuki, które jednocześnie otworzyło przed marką drzwi do międzynarodowego sukcesu. To właśnie od tej kompozycji powstała nowa kategoria – perfumy szyprowe. Ciekawostką jest to, że popularność marka zawdzięcza I wojnie światowej. Żołnierze wracający z frontu przywozili swoim żonom, matkom i siostrom właśnie te francuskie perfumy, które stały się prawdziwym hitem w Stanach Zjednoczonych.
Coty – misja i cele na przyszłość
Marka obecnie jest jedną z największych firm kosmetycznych na świecie i generuje dochody na poziomie 9 miliardów dolarów rocznie. Wszystkie działania biznesowe doprowadziły do tego, że obecnie w portfolio marki znajdziemy takie uznane firmy jak:
By móc oferować jeszcze więcej znakomitych produktów, marka podzieliła się na trzy dywizje: Coty Consumer Beauty (obejmuje kosmetyki kolorowe, produkty detaliczne do koloryzacji i stylizacji włosów, kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz perfumy masowe), Coty Luxury (obejmuje prestiżowe zapachy i kosmetyki do pielęgnacji premium) oraz Coty Professional Beauty (zajmuje się współpracą z salonami i wizażystami).
Do Polski marka weszła w 1993 roku i od początku postawiła na dynamiczny rozwój. Dzisiaj jest to największa firma kosmetyczna na polskim rynku detalicznym, a posiadane marki utrzymują czołowe pozycje w swoich segmentach produktowych.
Firma od lat jest zaangażowana społecznie i wraz ze swoimi markami często angażuje się w szereg działań społecznych i stara się zminimalizować swój wpływ na środowisko naturalne. Pracownicy co roku biorą udział w wielu projektach charytatywnych i społecznych. Współpracują m.in z Fundacją DKMS, które wspierana jest finansowo i merytorycznie w ideę promowania dawstwa w Polsce.