Marka Fisher-Price kojarzy się nieodłącznie z edukacyjnymi zabawkami dla dzieci w różnym wieku, które rozwijają ich umiejętności motoryczne, pomagają im w kreatywny sposób spędzić beztroskie chwile dzieciństwa, a także dbają o komfort rodziców podczas pielęgnowania i usypiania swoich maluchów.
Fisher-Price – od zaskakujących zabawek po dermokosmetyki
Jednak Fisher-Price to nie tylko zabawki, ale również kosmetyki dla dzieci. Producent proponuje dwie linie pielęgnacyjne: Kids Care z dodatkiem prebiotyków i Atopic z zawartością emolientów przeznaczoną dla wymagającej, atopowej skóry. Dermokosmetyki Fisher-Price nie zawierają parabenów, alkoholu, parafiny, alergenów, silikonów, barwników, PEG-ów, formaldehydu i syntetycznych substancji zapachowych.
Naukowcy z Fisher-Price zdają sobie sprawę, że skóra właściwa dziecka jest jeszcze niedojrzała – ma znikomą ilość lipidów, gruczoły łojowe są nieaktywne, siatka gruczołów potowych jest nierozwinięta, natomiast włókna nerwowe są niezwykle czułe. Dlatego też preparaty pielęgnacyjne chronią skórę przed wysuszeniem i drażniącymi czynnikami zewnętrznymi. Zapobiegają również rozwojowi bakterii i grzybów.
Oferta Fisher-Price jest bogata i odpowiada na różnego rodzaju problemy skórne zarówno niemowląt, jak i starszych dzieci. Seria Kids Care zawiera dobroczynne prebiotyki, które w naturalny sposób wzmacniają odporność skóry dziecka. Wśród wielu preparatów warto wymienić na przykład krem pośladkowy przeciw odparzeniom już od 1. dnia życia, który skutecznie natłuszcza i odżywia skórę, dodatkowo dbając o jej regenerację. Jego receptura została stworzona w oparciu o wosk pszczeli, tlenek cynku i witaminę E. Nie zawiera sztucznych barwników i zapachów, a także alergenów i pochodnych formaldehydu.
Prebiotyczna emulsja do mycia ciała i głowy jest delikatna i sprawdza się zarówno jako dodatek do kąpieli lub jako żel aplikowany bezpośrednio na skórę dziecka. Natomiast o skórę dziecka po kąpieli doskonale zadba oliwka do masażu i aromatoterapii 2w1, która działa relaksująco, ułatwia zasypianie, a także oddychanie, dzięki zawartości eukaliptusa.
Ratunek dla skóry atopowej – dermokosmetyki Fisher-Price
Fisher-Price przygotował także drugą serię kosmetyków – Atopic, dostępną w aptekach, która zawiera starannie wyselekcjonowane emolienty, które tworzą ochronny film na skórze malucha, aby chronić ją przed wysuszeniem i podrażnieniem. Codzienna pielęgnacja wrażliwej skóry dziecka wymaga stosowania balsamów i kremów. W serii Atopic znajduje się prebiotyczny balsam do ciała, który zawiera Prebio Active Complex, czyli zestaw prebiotyków, mocznik i olej migdałowy. Taki skład starannie zabezpiecza skórę przed utratą wody, koi podrażnienia i zaczerwienienia, a także zmiękcza i wygładza skórę. Balsam z tej serii jest odpowiedni do pielęgnacji skóry dziecka już od 1. dnia życia.
Zabawki, które rosną razem z dziećmi. Krótka historia marki Fisher-Price
Znana na całym świecie marka Fisher-Price powstała w 1930 roku, kiedy Herm Fisher zapragnął stworzyć innowacyjne zabawki dla dzieci, które będą nie tylko cieszyły, poruszały wyobraźnie, ale również edukowały. Aby wzmocnić swoje siły i jak najszybciej przełożyć plany na konkretne efekty, Fisher wszedł w spółkę z Irvingiem Price'em i Helen Schele. Jako pierwsze światło dzienne ujrzały kolorowe, drewniane kaczuszki, które tworzyły serie „16 nadziei” (ang. 16 hopefuls).
Kolejne pokolenia, które pracują dla marki Fisher-Price cały czas są wierne pierwotnym założeniom firmy – służyć dzieciom w ich rozwoju, proponować nowe formy zabawy i pomagać rodzicom w ich edukacji. Na przestrzeni ponad 80 lat działalności firmy na rynek wprowadzono akcesoria dla dzieci, które dbają o ich bezpieczeństwo podczas zabawy, usypiania, czy pielęgnacji. To nie tylko „umilacze”, ale również produkty, które pomagają rodzicom, w pierwszych i kolejnych latach życia dzieci, zorganizować im czas wolny w pożyteczny i kreatywny sposób, a także zadbać o ich komfort.
Fisher-Price - rozwój w zgodzie z naturą dziecka
Marka Fisher-Price zaprojektowała zabawki rozwojowe dla przedszkolaków już w 1934 roku. W latach 40. XX rozpoczęła produkcję zabawek, które dziecko może ciągnąć, w ten sposób rozwijając swoje umiejętności chodzenia i utrzymywania równowagi. Lata 50. przyniosły rewolucyjną innowację w procesie produkcyjnym – zaczęto bowiem wykorzystywać plastik, ponieważ drewno stało się materiałem deficytowym z uwagi na boom mieszkaniowy, jaki nastąpił w tych latach. Powstały wówczas kultowe dzisiaj zabawki, takie jak: zabawkowe pieski, które można ciągnąć, pszczółka Buzzy Bee, ksylofonik Xylophone, a także produkowane do dziś zabawki z serii Play Family, które przedstawiały wykonawców różnych zawodów. Ludziki z Play Family ewoluowały z w serię Litlle People – urosły, przeszły metamorfozę kulturową i dzisiaj wizualizują ludzi z różnych kultur, profesji, czy grup etnicznych.
W 1993 marka Fisher-Price dołączyła do rodziny produktów Mattel. Kolejne lata to dynamiczny rozwój – powstały między innymi zabawki z serii „Ucz się i śmiej”, które w wesoły sposób edukują, pokazując różne tematy z życia codziennego. Słynny szczeniaczek z pulsującym serduszkiem znany jest w ponad 130 krajach i dostępny jest w 37 wersjach językowych.