Historia powstania marki Guess wiąże się z czterema braćmi Georgem, Armandem, Paulem i Mauricem Marciano, którzy z pochodzenia byli Algierczykami wychowanymi w południowej Francji. W latach 70. XX wieku przybyli do Kalifornii, aby zrewolucjonizować podejście do mody. Spełnieniem ich marzeń o brandzie modowym była właśnie założona w 1981 roku marka Guess.
Guess – co się kryje pod tą nazwą?
Cechą charakterystyczną tej legendarnej już marki jest połączenie europejskiego szyku z amerykańskim luzem i spontanicznością. Bracia Mariano tchnęli ducha świeżości w ubrania z denimu, które w tamtym czasie odchodziły powoli w niepamięć. Nowe spojrzenie na jeans i możliwości, jakie daje ten materiał, sprawiły, że kolekcje jeansowe stały się znakiem rozpoznawczym tej marki. Spośród wielu krojów, które osiągnęły niebywały sukces, na pewno należy wymienić pierwszą parę jeansów uszytą na znak uwielbienia dla najjaśniejszej gwiazdy kina lat 60. XX – Marylin Monroe. Obcisłe spodnie podkreślały kobiece kształty, były niezwykle seksowne, co również miało odzwierciedlenie w ówczesnych kampaniach reklamowych utrzymanych w czarno-białym, sensualnym klimacie. W tak zmysłowej atmosferze doskonale odnajdywały się supermodelki i aktorki, które były twarzami tej marki: Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Laetita Casta, Adriana Lima, Jennifer Lopez czy Paris Hilton.
Guess, jeans na pierwszym planie w nowej odsłonie
Guess już nieodłącznie kojarzy się jeansem, który przenieśli na wyższy poziom premium. Ich kolekcje obejmują nie tylko ubrania damskie i męskie, ale również akcesoria, dodatki i biżuterię, a także zapachy – wody toaletowe i perfumy.
Guess reprezentuje styl, który łączy luksus z nonszalancją. Ich kroje zachwycają wygodą i nienachalną elegancją. Nietuzinkowe, kolorowe wzory na sukienkach nawiązują do najnowszych trendów. Marka braci Marciano cieszy się niesłabnącym powodzeniem od lat i jest jedną z popularniejszych firm na rynku modowym. Swoje kreacje kieruje przede wszystkim do młodych, odważnych kobiet, które nie boją się czasem pokazać światu swojej romantycznej strony.
Guess – perfumy. Dom mody i nie tylko
Marka Guess sięga dalej w swoich planach i rozwija swoją działalność również w kategorii kosmetycznej, wprowadzając na rynek wody perfumowane, toaletowe, dezodoranty czy perfumowane balsamy. W zapachowym portfolio marki znajduje się ponad 30 perfum. Pierwsze pojawiły się w 1990 roku, natomiast ostatnia propozycja perfum miała swoją premierę w 2020 roku.
Do najbardziej rozpoznawalnych perfum tej marki należą Guess Seductive w różnych wersjach: Sunkissed, Wild Summer, Noir Women, I’m Yours, a dla mężczyzn Blue Homme, Homme Noir. Pierwsze perfumy Seductive powstały w 2010 roku i należą do grupy zapachów kwiatowo-owocowych. Kreatorem tego zapachu jest Veronique Nyberg. To kompozycja bardzo kobieca i uniwersalna. Doskonale się ją nosi, ponieważ jest subtelna i nienachalna. To słodki, uwodzicielski zapach, w którym pierwsze skrzypce grają nuty wanilii. Na dalszym tle jest bergamotka, czarna porzeczka i drzewo kaszmirowe.
W upalne lato, kiedy dni są długie, a noce tropikalne, warto sięgnąć po Seductive Sunkissed, który również jest kompozycją kwiatowo-owocową, ale bardziej orzeźwiającą niż jej poprzedniczka. Pojawiła się na rynku w 2012 roku, a za dobór komponentów odpowiadał Bernard Ellen. Przy pierwszym kontakcie z zapachem na pierwszy plan wysuwają się nuty głowy złożone z soczystego grejpfruta, kuszącej maliny i boskiej, dojrzałej w słońcu gruszki. Sercem zapachu zawładnęły upojny jaśmin, wanilia i orchidea. Zapach zbudowany został na podstawie złożonej z nut fiołka, drzewa hebanowego i sensualnego piżma.
Trapezowe, eleganckie falkony, w których zamknięte są perfumy Seductive, są bardzo charakterystyczne dla tej marki. Geometryczne kształty fantastycznie współgrają z trójkątnym logo tego brandu. Całość utrzymana jest w niezwykle kobiecej stylistyce, ale pokazującej siłę kobiet i ich determinację do osiągania wyznaczonych celów.
Wymienione wyżej kompozycje znajdziesz w naszej drogerii internetowej w atrakcyjnych cenach. Oferujemy również zestawy kosmetyków Guess, w skład których wchodzą wody toaletowe, dezodoranty i balsamy perfumowane utrzymane w tej samej linii zapachowej. Dzięki temu otrzymujesz kompleksowe podejście do zapachu, aby nic go nie zakłócało podczas całego, intensywnego dnia.
Męski wymiar zapachu wg Guess
Męskie perfumy tej marki kierowane są do mężczyzn, którzy onieśmielają swoją charyzmą i naturalnym wdziękiem. Są pewni siebie, ale jednocześnie szarmanccy i wrażliwi. Seductive Homme został stworzony w odpowiedzi na olbrzymi sukces, jaki odniosły perfumy dla kobiet z tej samej linii.
Ten zapach pojawił się na rynku w 2011 roku i można go zaliczyć do grupy orientalno-drzewnej. Perfumy na początku pachną rześkimi cytrusami w akompaniamencie nut żywicznych drzewa sandałowego. Zapach jest ciepły i miękki. Przyciąga akordami rozgrzewającego kardamonu, różowego pieprzu i soczystej mandarynki. U podstaw tej kompozycji leżą aromaty intensywnego piżma, dymnej paczuli, podbite zapachem egzotycznego drzewa sandałowego i rozświetlone żywicą bursztynu.
Jedną z najmłodszych propozycji zapachów dla mężczyzn są perfumy Seductive Noir Homme, w których pierwszorzędną rolę odgrywają akordy korzenne i charakterystyczne dla fougere, które dodają świeżości tej kompozycji. Wyczujemy tutaj również ostrość czarnego pieprzu i gałki muszkatołowej, przełamanej nutami kwiatowymi lawendy, kwiatu pomarańczy i ożywczego jabłka. Baza perfum zbudowana jest z akordów fasolki tonka, drzewa sandałowego i bursztynu.
Znajdź zapach dla siebie lub obdaruj najbliższą Ci osobę. Zapoznaj się z naszą ofertą i dobierz perfumy do swoich potrzeb, nastroju i temperamentu. Poznaj inne oblicze marki modowej Guess, która potrafi zaskoczyć nietuzinkowymi propozycjami perfum dla kobiet i dla mężczyzn. Wejdź do świata zapachu i poczuj się choć odrobinę luksusowo.