Lacoste to marka, która łączy styl i sportowe zacięcie. Zamiłowanie do gry w tenisa oraz francuski szyk odzwierciedlają życie założyciela - Rene Lacoste. To właśnie on zrewolucjonizował ubrania, które nosimy na co dzień. Marka słynie także z niesamowitych zapachów, które cieszą się ogromną popularnością wśród aktywnych osób. Wejdź do świata perfum z logo krokodyla i znajdź coś dla siebie.
Historia Lacoste
Symbol marki narodził się dużo wcześniej niż ona sama. Miało to miejsce w roku 1923 w Bostonie. Założyciel marki Rene Lacoste jako ówczesny tenisista założył się ze swoim trenerem, że jeśli wygra mecz, ten kupi mu teczkę ze skóry krokodyla. Zmotywowany tenisista wygrał, tym samym zaczęto go nazywać krokodylem.
Rene był niezwykle kreatywnym wynalazcą. Znajdziemy wykonane przez niego projekty rakiety do tenisa, czy kija golfowego. Jednak proste, monochromatyczne koszulki z krokodylem, które nosił na korcie to najważniejszy, a z pewnością najbardziej znany projekt. Koszulka z krótkim rękawem i kołnierzykiem, czyli popularne dziś polo nie znalazłoby się w naszych garderobach, gdyby nie Rene. Uważał, że elegancja wymaga ubrań dostosowanych do sytuacji i okoliczności, dlatego pozbył się rękawów koszuli i zrewolucjonizował świat. Fakt, że był znakomitym tenisistą sprawił, że ludzie zwrócili uwagę na jego projekt i pokochali go.
W roku 1933 francuski tenisista rozpoczął pierwszą kampanię reklamową i wszedł w świat mody, którą zmienił na zawsze za sprawą polo. W latach 50-tych można było je kupić już nie tylko we Francji. W latach 60-tych natomiast na rynku pojawiły się i damskie marki Lacoste. Niedługo potem stworzyło doskonałą, światową kampanię reklamową.
Lacoste - połączenie sportu z modą
W roku 2006 powstała specjalna fundacja. Została stworzona, aby pomagać młodym ludziom w trudnych sytuacjach, wspierając ich integrację społeczną poprzez sport: grę w tenisa i golfa. Promuje wartości takie jak wytrwałość i uporczywość w dążeniu do celu. Do młodego pokolenia skierowano również stworzoną w 2011 roku linię Live, która nie była tak tradycyjna jak produkty proponowane do tej pory.
W roku 2017 serbski tenisista Novak Djokovic został twarzą marki. Powstała kolekcja ubrań codziennych oraz przeznaczonych dla sportowców sygnowana jego inicjałami. Ze względu na osiągnięcia, marka nazwało Djokovica „nowym krokodylem”.
Modne zapachy od Lacoste
W ofercie kosmetyków znajdziemy nie tylko męskie i damskie wody perfumowane, czy wody toaletowe. Krokodyl jest obecny także na dezodorantach damskich i męskich. Marka oferuje również produkty do pielęgnacji ciała takie jak męskie i damskie żele pod prysznic oraz wody po goleniu, tworząc eleganckie zestawy prezentowe.
Najbardziej znanymi produktami są jednak perfumy. Każdy miłośnik zapachów zna takie pozycje jak:
Pour Homme - to kultowy, kwiatowo-drzewny zapach, który pobudza zmysły i jest jednocześnie bardzo lekki. Specjalnie zestawione nuty pasować będą do każdej nowoczesnej kobiety. Woda perfumowana otula ciało aromatem frezji, ziela angielskiego, jaśminu i hibiskusa. Podstawą zapachu są nuty piżma, cedru, kadzidła i drzewa sandałowego. Minimalistyczny kształt flakony i oryginalny design sprawia, że buteleczka idealnie prezentuje się na damskiej toaletce. Zapach polecany jest zwłaszcza latem, gdy istnieje możliwość założenia ulubionej sukienki.
Eau de Lacoste L. 12. 12 Noir - to niezwykle orzeźwiający zapach, który idealnie pasuje do letnich, wieczorowych stylizacji. Zapach rozpoczyna się świeżymi i soczystymi nutami melona, by dynamicznie przejść do nut korzennych, bazylii oraz cytryny, werbeny i lawendy. Uzupełnieniem jest czekolada, paczula i kaszmir. Zapach idealnie wpisuje się w historię marki. Łączy elegancki styl ze sportowym charakterem.
Match Point - to zapach, który wprowadzi Twoje możliwości na jeszcze wyższy poziom. Bez względu na to czy pokonujesz swoje bariery w życiu prywatnym lub w sporcie, zapach ten doda Ci dodatkowego “kopa” do działania. Woda perfumowana dla mężczyzn to kompozycja z 2021 roku, która zachwyca świeżością cytrusów, by następnie łagodnie przejść do korzennych nut zapachowych. Można śmiało powiedzieć, że zapach przenosi nas bezpośrednio na kort tenisowy, gdzie każdy punkt jest na wagę złota. O sportowym charakterze informuje flakon, który kolorem przypomina kort tenisowy. Na spodzie umieszczono odbicie piłki tenisowej, a wieczko przypomina rakietę tenisową.