Molinard to francuskie perfumy, które charakteryzują się niezwykłą elegancją, wyważeniem i wyjątkowością. Marka od początku swojego istnienia postawiła nie oryginalne kompozycje zapachowe. Kolebką firmy stała się miejscowość Grasse, która przez wielu ekspertów uznawana jest za stolicę przemysłu perfumeryjnego.
Historia Molinard – między dziedzictwem a przyszłością
Marka została założona w 1849 roku i od blisko 170 lat może pochwalić się gamę niezwykle wyjątkowych zapachów. Marka w naturalny sposób łączy się z historią światowej stolicy perfum. To właśnie w Grasse pomiędzy morzem a górami znajdują się tereny, które idealnie nadaję się do uprawy wielu gatunków kwiatów, które są podstawą wielu perfum. Kwiaty to dusza tego regionu. Wiedza o nich i zbieranie ich to często rodzinny zawód, który jest z pasją przekazywany z pokolenia na pokolenie. W tym regionie co roku zbiera się kilka ton kwiatów ze względu na ich walory węchowe. Można tam spotkać m.in różę stulistną w maju, jaśmin wielokwiatowy w sierpniu oraz irysy pallida, tuberozy, fiołki oraz kwiaty pomarańczy.
Molinard to rodzinna firma, która produkuje niszowe perfumy, które od pięciu pokoleń zachwycają zapachem. Popularność marki rozpoczęła się wraz z wypuszczeniem na rynek perfum Eaux de Fleurs, które powstały w 1849 roku. Zapach od razu trafił w gusta Francuzek, które rozgrzane słońcem francuskiej riwiery poszukiwały nutki aromatycznego orzeźwienia. Z czasem mały sklepik przyciągał coraz to zamożniejszych klientów. Swego czasu najważniejszą klientką była sama królowa Wiktoria. Marka szybko stała się wyznacznikiem jakości francuskich zapachów. W 1900 działalność została przeniesiona do bogatej prowansalskiej posiadłości, gdzie rozpoczęła się era świetności. W tym miejscu powstało wiele oryginalnych zapachów. Dzisiaj rezydencja i jednocześnie fabryka jest otwarta dla wszystkich zwiedzających.
Perfumy Molinard – poznaj zapach Habanita
Zapach Habanita można śmiało powiedzieć, że jest legendarnym zapachem tej marki. Inspiracją do powstania tych perfum były obfite taka 20. XX wieku. Perfumy powstały w 1921 roku i od razu zapisały się na kartach historii jako niezwykłe perfumy dla kobiet. Na czym polega ich fenomen? Marka do kompozycji zapachowej dodała składnik, który wcześniej był wykorzystywany w produkcji zapachów dla mężczyzn. Tym składnikiem był wetiwer, który dodany do damskich zapachów stał się prawdziwym symbolem femme fatale – kobiet niezwykle pewnych siebie, wręcz diabolicznych, które uwodziły mężczyzn. Obecnie zapach Habanita uważany jest za jedną z ikon francuskich perfum.
Marka przez lata wciąż starała się tworzyć niesamowite kompozycje zapachowe. Molinard dużą uwagę przykłada do detali. Tak było w 1932 roku, gdy do zaprojektowania flakonika zaproszono Rene Lalique Le Baiser i tak powstał "Pocałunek Fauna". Ta niezwykła buteleczka kilka lat później zdobyła nagrodę za najpiękniejszy flakon na świecie. Marka obecnie w wielu swoich zapachach nawiązuje właśnie do tej oryginalnej i niezwykle eleganckiej stylistyki.
Obecnie marka dostarcza wiele niszowych perfum, które charakteryzują się śródziemnomorskim temperamentem. W portfolio marki można poznać takie serie jak: Habanita Collection, Homme Collection, La Collection Privee do Molinard, La Fraicheur, Les Elements, Les Elements Collection, Les Feminins, Les Fleurs, Les Fleurs de Provence, Les Fruits, Les Masculins, Les Orientaux, Les Prestige, Molinard de Molinard, Nirmala Collection. Marka posiada ponad 112 zapachów. Najstarsza kompozycja pochodzi z 1849 roku, a najnowsza z 2020. Obecnie pieczę nad wieloma zapachami sprawuje Mathieu Nardin. Wszystkie aromaty są tworzone z miłości do otaczającego świata kwiatów. Najpopularniejsze perfumy to Chypre Charnel, Ciur oraz Vanille. Ciekawostką jest to, że na czele firmy pierwszy raz od pięciu pokoleń stoi kobieta. Jest nią Celia Lerouge-Benard, które z powodzeniem kontynuuje rodzinne tradycje. Kobieta wypowiedziała swego czasu piękne słowa, które pokazują dlaczego marka Milinard jest tak wyjątkowa:
"Kiedy przeszłość łączy się z teraźniejszością. Kiedy historia jest częścią nowoczesności, gdy przekaz staje się bogaty. Gdy know-how jest gwarancją jakości. Gdy niezależność rymuje się ze śmiałością. Gdy autentyczność staje się oznaką długowieczności. Gdy kreatywność dzieli się z pasją. Kiedy 170 lat świętujemy wspaniałą przygodę, ogarnia nas szalone pragnienie budowania przyszłości, pozdrawiając przeszłość".